Tuesday 9 September 2014

R&R tapah best sebab ada cafe PAK TAM Malaysian Way

haritu kan aku gi penang
on the way balik tu sebab memasing masih kenyang melantak nasi kandar jadi kitorang makan lunch lambat sikit

dan bertolak balik pun dah agak petang dalam pukul 3 lebih

dalam perjalanan balik semua orang penat habis
jalan kosong
hari hujan

sangat syahdu untuk aku yang memandu.............
mujur tak tertidur weiii

jadi masa dah nampak R&R Tapah aku terus berhenti

lenguh bontot duduk 2 jam
sebab ngantuk aku turun pi merayau carik kopi

dari jauh nampak banner kopi Pak Tam Malaysian Way
dan ramai orang beratur

hmmm...bila dah beratur ni mesti sedap gamaknya

so aku pun beratur and nyambil tu tengok-tengok menu board

masa tu first impression memang bagus
dan cafe ni memang bagus pun actually
aku tak sure dia ada francais ke tak
tapi cara dia macam fast food tapi amazingly dia jual makanan melayu

makanan yang ada - yang aku ingat la - mee rebus, soto, bihun, mee sup
dan semua makanan dia guna pinggan dan mangkuk kertas dan polysterine

sudu pun plastik

dan yang paling mengujakan ialah kopi dia.................

sumpah sedap!

kopi dia ala- ala starbucks TAPI lagi banyak piliham dan jauh lebih murah
memangla takde letak chips ke cookies ke apa tapi 
rasa dia tu sangat sedap
tak manis sangat
tak lemak sangat
semuanya just nice

dan harga range bawah rm10
*sorry aku tak ingat actual price tapi definitely bawah rm10
dan ko harus try kopi creme brulee dan caramel cappucino.

sedap leleh punya

dan packaging dia sangat cute dan tebal
tak senang tumpah
dan tahan panas
takde la kena alas masa nak pegang kopi panas

tapi dia punya ice blended boleh je nak poyo poyo alas dengan tisu pegang sambil jalan* flips tudung






No comments:

Post a Comment