Friday 19 July 2013

Ashraf muslim dan poligami

hm..kecoh sekarang ni pasal asraf muslim kahwin lain.

so tetiba rasa gatal nak komen

aku tak berani komen pasal poligami tu sendiri sebab poligami tu halal dalm islam dan sunnah nabi. maka kita sebagai orang islam tak boleh mengharamkan benda yang halal atau mencemuh poligami itu sendiri, sebab ia seolah-olah mencemuh sunnah nabi.

apa yang kita boleh bincangkan or komen adalah individu tu sendiri.

aku tau hati isteri mana yang tak hancur bila membayangkan suami ada isteri lain. apa yang selama ni rahsia kita suami isteri , sekarang orang lain pun boleh share tapi dia dengan suami kita je kan.

itu pun aku tak berani komen sebab tak kena kat batang hidung sendiri.

tapi apa yang aku rasa tak kena adalah dua-dua pihak ada salah sendiri.

ashraf sendiri sebagai suami kalau betul nak berpoligami ,tak kira la atas alasan apa sekalipun, tak boleh la tak jujur dengan isteri. kesian isteri. rasa diperbodohkan dek suami.

dayana pulak, tak sewajarnya post kat facebook pasal aib suami. yes, maybe suami dia fault and tak sempurna langsung tapi selagi dia bergelar isteri, haram untuk dia aibkan suami. sebab suami dia tak buat apa-apa yang dilarang oleh syarak betul tak?

ye, aku tau mesti korang rasa aku poyo tapi ini cuma pendapat peribadi aku, terpulang korang nak fikir macam mana tapi aibkan suami tetap salah..

k,sekian. apa pun aku doakan yang terbaik untuk pasangan popular ni.

wassalam.

No comments:

Post a Comment