Monday 3 February 2014

kesian pulak dengan bini no 2 ashraf muslim

eh tetiba ko..haha

takde, aku ada follow ig wan sakinah iaitu bini no 2 ashraf muslim.
dan kesian pulak aku nengok asyik ler kena perli, kena bantai dek haters sekalian...

ok, sebelum tu, post ni takde kena mengena dengan aku sokong sape, benci sape or sokong or object poligami ye..ni cuma pandangan aku jer..

macam umum tau, wan sakinah ni wife no 2 ashraf muslim.
adat la jadi bini no 2 dan berpoligami, orang memang tak suka wife no 2.

tapi kan, diorang dah nikah.
nikah halal. poligami pun islam tak haram or halang.
kenapa la kita mesti berlebih-lebih?

sedangkan tuan punya badan isteri pertama pun bertenang, ni yang keliling pulak lebih sudu dari kuah.

siap mintak IG and fb link dayana kat wan sakinah dan puji melangit..
pandai betul...haters sekarang tak kutuk maki depan muka tapi puji melambung orang sebelah sana..

nak gelak pun ada baca.
kita semau, aku, ko, bukan sedara mara diorang, bukan kawan diorang dan tak tau kisah dalam kain dan kelambu diorang..so jangan la berlebih-lebih...


nanti kalau Allah balas kan dah susah?
aku pun tak berani nak menghalang poligami sebab poligami ni benda halal dalam islam.
bila kita berterang-terangan menentang sama la kita menentang hukum Allah..

cuma kalau kita rasa tak sekuat dayana untuk dimadukan, berdoa la supaya Allah kurniakan kerukunan kebahagian rumhatangga berdua bersama anak-anak etc.

dan untuk dayana, wan dan ashraf..berbahagialah kamu. moga poligami anda kekal bahagia hingga ke syurga.
tiap apa yang jadi ada hikmahnya..

Wallahu'alam.

p/s - aku bukan bini no2,3 or 4.

PEACE.

bye!



No comments:

Post a Comment