Sunday 3 November 2013

MAC make-up fever again!

ok, last entry pasal mekap aku tak berapa berkenan dengan MAC foundation
masa tu aku rasa tekstur dia sangat cakey
sebab after a while dalam air-cond or amik wudhu, dia punya rupa tu mak aih..buruk betol

tapi bila di cuba-cuba banyak kali rupanya bila aku combine pakai dengan moisture hydratant strobe cream 
yang foundation tu jadi cakey


tapi bila pakai the foundation alone it was okay
okay sesangat
long lasting
senang nak remove
tak cakey
light texture
medium coverage

so, terus setia pakai foundation MAC matchmaster shade 2.0

aku pakai compact powder sendayu tinggi
dan recently compact powder dah nak habis
jadi last 2 weeks masa pergi alamanda aku pun singgah kaunter MAC

asalnya nak beli compact powder,
tapi sebab kepandaian SA tu maka terus beli benda lain gak

adoi....nangis
tapi hati gembira..hehe




 dan ini gambar masa SA tu tengah make over aku..ecece..kihkih




ini barang yang aku beli
ikut putaran jam dari kiri fix spray, lightful moisturiser spf 20, lightful softening lotion,
lightful facial cleanser, lightful compact powder foundation shade NC35, mineralize rouge lipstick( colour smart and sweet) and mineralize blush(shade Dainty)



 ni shade Dainty
warna dia light pinkish
warna ni SA tu yang pilihkan sebab aku dah ada blusher warna coral so kali ni nak light pink gittew


ni colour smart and sweet
aku memang minta warna light pink yang boleh buat warna bibir aku lebih cerah

No comments:

Post a Comment