Monday 16 December 2013

Boleh ke survive takde bibik ni??????

aiseh...
tau-tau je dah bulan 12.
bibik kena balik kampung hujung bulan 12 ni untuk renew passport

sedar tak sedar dia dah kerja dengan aku campur tolak dia balik kejap dulu tu, dah 3 tahun dia kerja dengan aku.

susah wei sekarang ni nak cari bibik yang boleh jaga budak dengan elok
dah la adik ni ciwek sikit

kalau orang lain bela mau kena dera agaknya.

bibik ni pun ada kurang here and there tapi setakat ni sebab dia memang terbaik bab jaga anak-anak
jadi dalam kebanyakan hal aku just pejam mata je

so, memandangkan ejen tak boleh supply maid lain untuk cover bibik so aku terpaksa ambil cuti unpaid leave...

haih, berpuasa la dari shopping untuk sebulan gamaknya....*nanges*..

suspen jugak nak jaga anak sendiri tanpa bantuan bibik.
sebab dulu pun masa bibik no 2 tu lari aku duduk dengan mak mertua
so mak mertua banyak tolong termasuk ayah mertua and adik-adik ipar

tapi kali ni aku dengan husband je
dan husband pulak tengah cuti belajar masa tu untuk exam MRCS and master program entrance exam

harap-harap kitorang boleh survive untuk sebulan yang mendatang ni.

p/s: bibik, jangan mungkir janji ya.....sila pulang kepangkuan kami ya selepas passport nya udah siappppp

No comments:

Post a Comment