Thursday 16 January 2014

#surviving housewifeship 2: Review Scotch Brite


sponge cloth scotch brite ni memang awesome!!!!!!
ni lah kain buruk terbaik yang aku pernah guna..

ngengade sangat kan..kain buruk pon nak scotch brite..ekeke

tapi benda alah ni sangat berguna
dia macam span dan jugak kain
aku ni kan jenis psycho kalau tengok sink penuh je restless nak membasuh sampai sink kosong

jadi bila kerpa membasuh, so keliling sink tu selalu la terpercik air kan..
jadi aku dulu guna kain buruk biasa

ala baju kelembak yang dah koyak tu aku siat-siat buat kain buruk,
towel lama yang dah koyak,

dulu laaaaa..

sekarang bila dah jumpa ni, dan guna, tak main dah kain buruk lama dulu tu.

sponge cloth ni menyerap macam sponge
at the same time wipe like cloth
jadi sekali wipe je memang kering terus surface tu..

any surface!

so kalo anak tertumpah milo ke,
aku letak atas air tu, dia serap sampai max, then aku bawak pi sink, perah, basuh dengan sabun then soak lagi air tumpah tu

bila dah takde air milo yang tinggal lagi, 
basuh lagi dengan sabun then wipe for the last time,
terus surface tu clean macam takde air tumpah langsung.

so sebab sekali beli dapat 3 padaharga rm6.90, so satu aku guna untuk lap ruang tamu dan bilik

ye lah gila ko nak campur yang dapur punya???
hanyir la nanti bau sofa dengan wardrobe aku weh

aku memang hygiene freak and psycho. so husband aku asyik panggil aku ketua kebersihan *hangen*

so bila guna sponge cloth ni untuk wipe cabinet tv semua, memang takde particle kapas kalau kita wipe dengan normal towel basah tu.

memang awesome gila...

so ni tips kedua nak survive housewifeship!#

No comments:

Post a Comment