Saturday 25 January 2014

Tips masuk rumah baru: #3 . Plaster Ceiling



Rumah ni masa beli memang dah siap ada plaster ceiling jadi aku pilih kotak hitam jalur-jalur ni untuk ruang tamu dan ruang makan.
nak kasi cantik sikit la...*konon*


kontraktor yang buat plaster ceiling ni nama dia

Encik Hafiz : 0126396327



ada orang kata encik hafiz ni mahal sikit dari average tapi aku puas hati sangat-sangat sebab tak mahal banyak mana pun dan YANG PENTING encik Hafiz ni menepati janji!
  • dia janji sekian hari datang, dia datang, sekian hari siap memang hari tu gak siap.senang nak deal. bagi idea kalau perlu, tak pushy, ikut kehendak customer dan kualiti kerja memang tip top!

biasanya orang yang buat wiring boleh buat plaster ceiling jugak sebab senang nak tentukan kat mana nak tebuk untuk downlight, kipas etc.

tapi sebab aku ni cheapskate, aku amik wiring orang lain ( of course sebab lebih murah) dan plaster ceiling dengan encik hafiz ni.

masa lepas dapat kunci, aku terus panggil tukang buat rumah naikkan dinding belakang, panggil pasang tint, panggil orang ukur grill, dan buat wiring dulu.

bila wiring dah nak siap baru panggil orang plaster ceiling.

time tu jugak tint dah pasang followed by grill. lepas tu baru cat, then panggil orang wardorbe pasang cabinet semua.

last sekali baru flooring..



tepi tu takde cornice sebab husband nak konsep zen katanya..
fuh..jimat duit..ekeke




ok..ni je rasanya cerita plaster ceiling..
bye..










No comments:

Post a Comment