Thursday 28 August 2014

Benda Penting Masa Travel

bila travel aku memang akan bawa beg kiut miut nih dalam handbag
barang dalam nye sama cuma beg kiut miut je mungkin bertukar
bergantung pada beg yang available

ok, kenapa benda ni penting?
sebab dalam ni macam barang yang ko perlukan untuk kemandirian hidup

cewah ayat gempak lebih..haha!

ok beg kiut miut ni aku beli dalam rm5-6 kat DIY






content bag ni termasuk 
kad serbaguna, 
sewing kit, 
pedi and manicure set, 
fisherman's friend, 
safety pin, 
brooch, 
hijab pin, 
cotton bud, 
pantiliner


ok, sekarnag ni mesti ko tertanya-tanya apa kes nak angkut benda ni semua kehulu-hilir kan?

ok kad serbaguna tu aku beli kat nile
harga dalam rm6-7
kad tu boleh jadi pisau, boleh jadi pembuka botol
boleh jadi screw driver
bak kata orang kalau tersangkut mana-mana kereta rosak ke, sesat ke apa ke 
ni kit yang ko boleh guna la

sewing kit tu aku dapat masa stay kat Hotel Eastin KL
aku suka sebab sangat compact and yet lengkap
yela mana la tau kalau butang tertanggal ke, baju terkoyak, ke tercarik ke,
boleh la dijahit kan

pedi and manicure set ni sebab kadang-kadang kan kita punya kuku kadang-kadang terkoyak
atau kulit tepi kuku tu tersiat ke, 
boleh la kita rescue
sebab kalo kuku terkoyak ko tak ketip terus, nanti hujung yang tajam tu boleh buat garit kat tudung or baju ko yang mahal-mahal tu tau

fisherman's friend tu memang aku angkut 
sebab aku ni senang kena selsema
dan kadang-kadang kalo minum ais banyak boleh tekak kering batuk-batuk
jadi lozenges ni sangat lah diperlukan

hijab pin dan brooch tu memang kena ada spare
sebab kadang kalo solat kat luar,
masa bukak shawl and berwuduk
lepas habis tu lupa letak mana or tercicir ke kat tempat wuduk tu
kan dah haru??

safety pin tu pulak penting mana la tau kat toilet awam tiba-tiba butang tertanggal ke
so safety pin ni la penyelamat ko
or even brooch ko tercicir pun safety pin ni bolh jadi penyelamat




No comments:

Post a Comment